Articolul 49 din Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova

(1) În cazul în care, în urma unei analize de piaţă realizate în condiţiile legii, un furnizor este desemnat ca avînd putere semnificativă pe o piaţă relevantă, Agenţia impune acestuia, în modul stabilit, una sau mai multe dintre următoarele obligaţii: 

a) asigurarea transparenţei ce ţine de interconectarea reţelelor sau de accesul la aceste reţele sau la infrastructura asociată;

b) publicarea ofertei de referinţă;

c) neadmiterea discriminării în legătură cu interconectarea sau accesul; 

d) evidenţa contabilă separată;

e) furnizarea înregistrărilor contabile; 

f) asigurarea accesului la unele elemente specifice ale reţelei şi la infrastructura asociată şi utilizarea acestora; 

g) recuperarea investiţiilor, controlul tarifelor şi fundamentarea lor în funcţie de costuri;

 h) prezentarea tuturor informaţiilor care au stat la baza stabilirii tarifelor şi ajustarea acestor tarife.

(2) Obligaţiile prevăzute la alin.(1) trebuie să fie, în funcţie de specificul problemei identificate, proporţionale şi justificate şi sînt impuse numai după consultarea părţilor interesate, în condiţiile legii.

(3) În cazul în care, pe baza unei analize de piaţă realizate în condiţiile legii, Agenţia stabileşte că pe o anumită piaţă relevantă există concurenţă efectivă, ea retrage sau modifică în mod corespunzător obligaţiile impuse. La efectuarea analizei de piaţă, Agenţia, după caz, solicită colaborarea autorităţii pentru protecţia concurenţei.

(4) Agenţia, cu cel puţin 30 de zile înainte de retragerea oricăror obligaţii impuse unui anumit furnizor, trebuie să aducă această intenţie la cunoştinţa persoanelor care au încheiat acorduri de interconectare sau de acces cu furnizorul respectiv, pentru a le permite să găsească furnizori alternativi sau să renegocieze acordul încheiat.

Art 49 Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №241 din 15.11.2007

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului