Articolul 84 din Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova

(1) În conformitate cu Programul de implementare a portabilităţii numerelor în Republica Moldova, elaborat de Agenție și aprobat de organul central de specialitate, Agenţia impune furnizorilor de servicii de telefonie accesibile publicului, inclusiv de telefonie publică mobilă, obligaţia de a le asigura abonaţilor proprii, la solicitare, portabilitatea numărului, care constă în posibilitatea de a-şi păstra numărul de telefon indiferent de furnizorul de serviciu

a) în cazul numerelor geografice – la o adresă fixă;

b) în cazul numerelor nongeografice – la orice adresă.

 (2) Prevederile alin.(1) nu se aplică în cazul transferului de numere între reţelele de telefonie fixă şi reţelele de telefonie mobilă.

(3) Agenţia impune furnizorilor obligaţii vizînd orientarea spre costuri a tarifelor de interconectare pentru serviciul de portabilitate a numerelor, astfel încît plăţile impuse abonaţilor să nu descurajeze utilizarea acestei oportunităţi.

(4) Agenţia poate impune furnizorilor de servicii de telefonie accesibile publicului obligaţia de a publica informaţii detaliate referitoare la tarifele aplicate pentru serviciul de portabilitate a numerelor.

(5) Agenţia nu stabileşte tarife cu amănuntul pentru portabilitatea numerelor, pentru a nu limita concurenţa.

(6) Agenția poate stabili condițiile de realizare a procesului de portare a numerelor, ținînd cont de legislația în vigoare privind contractele, de fezabilitatea tehnică și de necesitatea de a menține continuitatea serviciului pentru abonat. În acest sens, pentru a reduce la minimum riscul portării utilizatorilor către un alt furnizor fără consimțămîntul acestora, Agenția impune măsuri nediscriminatorii și proporționale privind procedura de portare, inclusiv sancțiuni în condițiile legii, fără a provoca o diminuare a atractivității procedurii pentru utilizatori.

(7) Portarea numerelor și activarea ulterioară a acestora sînt executate într-un termen cît mai scurt. În orice caz, pierderea serviciului în timpul procesului de portare nu trebuie să depășească o zi lucrătoare.

(8) Agenția va ține cont de măsurile adecvate pentru a asigura protecția utilizatorilor/abonaților pe parcursul procesului de portare și pentru a se asigura că aceștia nu sînt transferați la un alt furnizor contrar voinței lor.

(9) Furnizorii de servicii de comunicații electronice accesibile publicului sînt obligați să ofere compensații (despăgubiri) corespunzătoare utilizatorilor în cazul întîrzierilor survenite la portarea numărului sau în cazul portării abuzive efectuate de aceștia sau în numele lor.

(10) Fără a aduce atingere niciunei perioade contractuale minime, procedurile și condițiile de încetare a contractului de furnizare a serviciului de comunicații electronice accesibil publicului nu trebuie să acționeze ca un mijloc disuasiv în ceea ce privește schimbarea furnizorilor de servicii de comunicații electronice accesibile publicului.

Art 84 Legea Сomunicaţiilor electronice* în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №241 din 15.11.2007

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului