Articolul 70 Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova în Republica Moldova. Publicitatea şi teleshoppingul pentru băuturile alcoolice

(1) Furnizorii de servicii media sînt în drept să difuzeze publicitate şi teleshopping pentru băuturile alcoolice în conformitate cu prezentul cod, cu Legea nr.1227/1997 cu privire la publicitate şi cu Regulamentul privind conţinuturile audiovizuale.

(2) În serviciile media audiovizuale, publicitatea şi teleshoppingul pentru băuturile alcoolice trebuie să respecte următoarele cerinţe:

a) să nu vizeze cu precădere minorii şi să nu prezinte minori consumînd astfel de băuturi;

b) să nu stabilească o corelaţie între consumul de alcool şi performanţa fizică mărită sau uşurinţa în conducerea vehiculelor;

c) să nu creeze impresia că consumul de alcool favorizează succesul social şi sexual;

d) să nu pretindă că alcoolul posedă calităţi terapeutice sau că este un stimulent, un sedativ sau un mijloc de rezolvare a conflictelor personale;

f) să nu scoată în evidenţă conţinutul ridicat de alcool drept atribut pozitiv al băuturilor.

Art 70 Codul serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №174 din 08.11.2018, versiune în vigoare din 04.11.2021

Codul este valabil. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului