Articolul 33 din Legea Privind fondurile de pensii facultative în Republica Moldova. Evaluarea internă a riscurilor

(1) Administratorul, în mod proporțional cu dimensiunea și organizarea sa internă, precum și cu volumul, natura, amploarea și complexitatea activităților desfășurate, efectuează şi documentează o evaluare internă a riscurilor aferente activității sale și a fondurilor de pensii.

(2) Administratorul este obligat să efectueze evaluarea profilului de risc al fondurilor de pensii, să se asigure că riscurile aferente pozițiilor și contribuția acestora la profilul de risc agregat sunt corect măsurate și să stabilească un grad de risc acceptabil. Respectiva evaluare a riscurilor se efectuează cel puțin o dată la 3 ani sau după orice modificare importantă a profilului de risc al administratorului şi al fondurilor de pensii. În cazul în care se înregistrează o modificare semnificativă în ceea ce privește profilul de risc al unui anumit fond de pensii, evaluarea riscurilor se poate limita la respectivul fond de pensii.

(3) În scopul evaluării riscurilor prevăzute la alin. (2), administratorul trebuie să dispună de metode de identificare și evaluare a riscurilor la care este sau ar putea fi expus pe termen scurt și lung și care ar putea avea un impact asupra capacității administratorului de a-și îndeplini obligațiile. Metodele sunt descrise în evaluarea internă a riscurilor.

(4) Evaluarea internă a riscurilor trebuie să fie luată în considerare în deciziile strategice ale administratorului.

(5) Comisia Națională stabilește, prin actele sale normative, cerințe față de sistemul de evaluare internă a riscurilor utilizat de administrator și norme referitoare la informarea Comisiei Naționale.

Art 33 Legea Privind fondurile de pensii facultative în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №198 din 20.11.2020

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului