Articolul 52 din Legea Privind fondurile de pensii facultative în Republica Moldova. Informaţii furnizate în scop de supraveghere

(1) Administratorul transmite trimestrial Comisiei Naţionale rapoarte specifice cu privire la activitatea proprie şi fiecare fond de pensii administrat.

(2) Comisia Naţională, prin actele sale normative, stabilește conținutul și formatul rapoartelor specifice trimestriale, care trebuie să conţină cel puţin:

a) situația financiară a administratorului, situația activelor şi pasivelor fondului de pensii, a veniturilor şi cheltuielilor;

b) structura portofoliului de investiţii şi procentul investit în activele fiecărui emitent și în fiecare categorie de active.

(3) Comisia Naţională poate solicita administratorului să furnizeze informaţii cu privire la toate aspectele activităţii desfășurate sau să pună la dispoziţie toate documentele aferente, inclusiv privind activitățile externalizate. Comisia Națională este în drept să impună administratorului obligaţii de raportare suplimentare.

(4) Comisia Naţională poate solicita administratorului prezentarea următoarelor documente necesare supravegherii:

a) autoevaluarea riscurilor și alte rapoarte interne;

b) evaluări actuariale şi previziuni detaliate;

c) studii privind activele şi pasivele;

d) dovezi ale respectării principiilor politicii de investiţii;

e) dovezi ale plăţii contribuţiilor conform prospectului planului de pensii facultative;

f) rapoarte specifice supuse auditului de către o entitate de audit.

(5) Comisia Naţională, în scop de supraveghere, poate efectua controale ale activității administratorului şi depozitarului și, dacă este cazul, ale activităților externalizate pentru a verifica conformarea cu prevederile prezentei legi şi ale actelor sale normative.

Art 52 Legea Privind fondurile de pensii facultative în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №198 din 20.11.2020

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului