Articolul 41 din Legea Privind piaţa de capital în Republica Moldova. Cerinţe organizatorice generale

(1) Societatea de investiţii este obligată să îndeplinească următoarele cerinţe:

a) să stabilească, să aplice şi să menţină proceduri decizionale şi o structură organizatorică care să specifice în mod exact şi documentat structurile ierarhice şi să repartizeze funcţii şi responsabilităţi;

b) să garanteze că persoanele relevante ale societăţii de investiţii cunosc procedurile ce trebuie urmate pentru îndeplinirea adecvată a responsabilităţilor ce le revin;

c) să stabilească, să aplice şi să menţină mecanisme adecvate de control intern concepute pentru a asigura respectarea deciziilor şi procedurilor existente la toate nivelurile societăţii de investiţii;

d) să angajeze și să mențină personal care posedă cunoștințe, experiență și competențe profesionale, conform cerințelor stabilite de actele normative ale Comisiei Naționale;

e) să stabilească, să aplice şi să menţină la toate nivelurile importante ale societăţii de investiţii un sistem eficient de raportare internă şi de comunicare a informaţiilor;

f) să păstreze o înregistrare adecvată şi ordonată a operaţiunilor efectuate şi a organizării interne;

g) să garanteze că îndeplinirea de către persoanele competente a mai multor funcţii nu împiedică şi nu este probabil să împiedice persoanele respective să îndeplinească o anumită funcţie în mod corect, onest şi profesionist;

h) să stabilească, să aplice şi să menţină politici şi practici de remunerare care să promoveze şi să fie în concordanţă cu o gestiune adecvată şi eficace a riscurilor;

i) la cererea Comisiei Naționale sau cel puțin o dată la 4 ani, să efectueze, în conformitate cu actele normative ale Comisiei Naționale, auditul tehnic al sistemelor informaționale utilizate.

 (2) Pentru îndeplinirea cerinţelor stabilite la alin. (1) lit. g), societăţile de investiţii iau în considerare natura, amploarea şi complexitatea activităţilor desfăşurate de ele, precum şi natura şi gama serviciilor şi activităţilor de investiţii întreprinse în cadrul activităţilor respective.

(3) Societatea de investiţii este obligată să stabilească, să aplice şi să menţină sisteme şi proceduri adecvate pentru păstrarea securităţii, integrităţii şi confidenţialităţii informaţiilor, ţinînd seama de natura informaţiilor în cauză.

(4) Societăţile de investiţii sînt obligate să stabilească, să aplice şi să menţină o politică adecvată de continuitate a activităţii comerciale pentru a asigura, în caz de întrerupere a sistemelor şi a procedurilor lor, conservarea datelor şi funcţiilor fundamentale, precum şi continuarea serviciilor şi activităţilor de investiţii sau, în cazul cînd acest lucru nu este posibil, recuperarea la timp a datelor şi a funcţiilor respective şi reluarea în timp util a serviciilor şi a activităţilor de investiţii.

(5) Societăţile de investiţii sînt obligate să stabilească, să aplice şi să menţină politici şi proceduri contabile care să le permită să furnizeze, în timp util, autorităţii competente, la cererea acesteia, situaţiile financiare ce ar reflecta imaginea fidelă şi onestă a situaţiei financiare a societăţilor respective şi ar respecta toate standardele şi normele de contabilitate în vigoare.

(6) Societăţile de investiţii sînt obligate să monitorizeze şi să evalueze periodic caracterul adecvat şi eficienţa sistemelor şi mecanismelor lor de control intern şi ale acordurilor încheiate în conformitate cu alin. (1), (3)–(5) şi să adopte măsuri adecvate pentru remedierea eventualelor deficienţe.

(7) Cadrele de conducere ale societăţii de investiţii şi, după caz, cadrele de supraveghere a cadrelor de conducere trebuie să evalueze şi să verifice periodic eficienţa politicilor, dispoziţiilor şi procedurilor puse în aplicare şi să adopte măsurile adecvate pentru remedierea eventualelor deficienţe. Această evaluare şi/sau verificare se va efectua în temeiul rapoartelor scrise prezentate de către persoanele responsabile cel puţin o dată pe an.

(8) Societatea de investiţii este obligată să stabilească, să aplice şi să menţină proceduri eficiente şi transparente pentru soluţionarea rezonabilă şi promptă a reclamaţiilor primite de la clienţii obişnuiţi sau potenţialii clienţi obişnuiţi şi să înregistreze fiecare reclamaţie şi măsurile adoptate în vederea soluţionării acesteia.

Art 41 Legea Privind piaţa de capital în Republica Moldova cu schimbări 2024 anul №171 din 11.11.2012

Legea este valabilă. Relevanța verificată la 03.09.2021

Structura actului